uppdatering, Finally!:)

förlåt för att jag inte har uppdaterat på över en vecka, men förra helgen när jag var på fastlandet så skadade jag min hand. (min högerhand) så ja har varit "handikappad" för det tar verkligen aslång tid att skriva ett inlägg med bara vänster hand;) så ja skriver så mycke ja orkar om de dagarna ja inte har skrivit om....

Fredag 6/2
skolan, sen träffa jag Johanna, skulle sova där och sen dagen efter så skulle vi upp tidigt och åka meed båten.

Lördag 7/2
idag skulle vi till eskilstuna med basketlaget och spela match och sen på kvällen skulle vi vidare till katrineholm och sova där.och det var i första matchen i eskilstuna som jag bröt handen eller egentligen knogen.
 
vi spelade och sen i andra perioden när jag var ute på planen så skulle jag ta bollen och samtidigt som ja var en av motståndarna på bollen också, jag vet inte riktigt om det var bollen, tjejen eller att ja kanske kom i kläm emellen bollen och hennes händer men efter det så kände ja att långfingret hade låst sej och då kollade jag ner på handen och såg att mittenknogen stack upp en bit:S då fick jag panik och sprang mot avbytarbänken för att få byta.
 först fick jag inte byta för lasse trodde ja bara larvade mig så ja satte mig på bänken och lasse blev assur på mig för han trodde att jag bara  hade slagit handen litegrann. (han hade lite dåligt samvete för de sen sa han  :P   )
först trodde alla att knogen var ur led, Lasse ba: asså jag kan knäcka till den och se om den var ur led, ja ba: nej du rör inte min hand!!!   
matchen var ju tvungen att fortsätta så lasse var kvar och coachade och ja var tvungen att åka iväg till sjukhuset och sofie åkte med:)
när vi kom dit så kom vi in och en doktor kollade på min hand, efter ett tag
han ba: asså jag har aldrig sett något sånt här förut, men ja kan ju testa att knäcka till det och se vaad som händer....
och jag vägrade låta han gör det innan dom visste om det var ur led eller så........så vi röntgade innan som tur var för det var ju något som hade gått av så om han hade knäckt till det så hade det ju gått sönder ännu mer!!!

men vad som var sönder visste dom tydligen inte ,alla sa olika så det vart väldigt förvirrande! först var det en spricka, sen efter ett tag fick vi reda på att den var bruten och vi gick in för att gipsa och knogen såg fortf helt fucked up ut så då frågade jag om dom inte skulle rätta till det lite för annars hade de inte blivit rätt... han ba jo dt ska vi nog kanske, det får du se, 
sen fick vi vänta ute i korridoren aslänge igen, men vi hade rätt kul ändå, sofie är bra på att få tiden att gå lite snabbare;):D sen råkade vi låsa in oss i en korridor  (hur man nu lyckas med det) haha efter ett tag fick vi hjälp av en kille som hade skadat foten, s han hoppade av båren och allt för att släppa ut oss xD  vi ba NEEEEj LIGG KVAR!
sen satt vi och snacka med han i nån timme eller ngt. trevligt trevligt.  

sen till slut så kom dom fram till att ja skulle operera handen, fast hemma i visby, så ja fick ett tillfälligt gips och vi fick åka därifrån!  eftersom vi hade varit så länge på sjukhuset så missade vi sista tåget till Katrineholm så fick jag och sofie sova kvar på ett hotell :D precis vid tågstationen!   så vi köpte mat och spenderade resten av kvällen på hotellrummet;)


sofie:) <3


Söndag 8/2
gick upp tidigt för att hinna bli klara och käka frukost innan tåget gick! tåget gick vid tio men efter en massa förseningar så var tåget två timmar sent! så då fick vi vänta en massa igen!  vid det här laget är vi vana med väntan. efter fem timmar på akuten så var dom där två timmarna ingenting xD
sen efter tåget köpte vi mat och kollade på matchen.       sen blev det  bil-tåg-buss-båt hem!  
käkade vid tolvtiden när ja kom hem för att ja skulle till sjukhuset tidigt nästa morgon för att operera och man får inte käka sex timmar innan man blir nersövd så det va det sista ja käkade/drack

Måndag 9/2  operationsdagen :S
vakna tidigt käkade inget! var på akuten vid åtta (när den öppnade) satt där och väntade och väntade. vid elva fick vi komma in och prata med en sköterska och ´hon sa bara att jag skulle opereras men hon visste inte när så vi fick gå ut och sätta oss i väntrummet igen, vi hade ingen aning omvi skulle sitta där i en timme eller fem timmar. vi väntade och väntade och vi satt där i sammanlagt 8 timmar :S och jag hade inte ätit på över 15 timmar då och jag hade verkligen ingen kraft alls:S men blir helt slut om man inte får äta eller dricka något, sen fick jag komma upp på en avdelning och väldigt överaskande men jag delade rum med Ronjaaa:D<33 blev jätte förvånad när ja såg att de va hon! hon hade skadat knät i en innebandymatch! stackarn:(   kryA på dig gumman!<3
sen efter några timmar fick jag åka upp på operation typ vid sjutiden eller ngt! och då hade inte jag käkat på närmare 20 timmar så ja hade inte mycke kraft och min mage krampade för att den inte hade fått någon mat på länge:S det va jobbigt!  dom satte ett stift i min hand för att knogen skulle "räta upp sig".  det är typ som en liten spik!
efter operationen så fick jag lite yoghurt och jag kan säga att efter att inte ha ätit p¨å så länge så var det verkligen ett haleluja moment!!!!
sen kollade ja på film med en tjej som bodde i samma rum som mej, haha frågade aldrig vad hon hette men ja vet att hon var 20 år det sa hon,:P hon va Jättesnäll!  sen iaf somna ja!

tisdag 10/2
blev väckt av en sköterska vid sex för hon undrade om ja ville ha frukost! haha ofta man vill ha det så tidigt!  somna om och käka frulle och försökte få tiden att gå lite tills ja skulle röntga handen och sen få åka hem!:)

Kommentarer
Postat av: http://eerikandersson.blogg.se

jag vet, den sidan rockar! :D

2009-02-15 @ 19:16:04
URL: http://eerikandersson.blogg.se/
Postat av: ronja

Åh vad gullig du är felizis! Hoppas att du mår helt bra i din hand nu :)<3

2009-02-22 @ 15:53:10
URL: http://ronjos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0